Coach in het onderwijs

Post HBO-opleiding

Coaching is een belangrijk middel in professionele en persoonlijke ontwikkeling in het kader van de onderwijsvisie van de eigen (onderwijs) organisatie. Via individuele coaching en collegiale consultatie of intervisie faciliteert de coach het leren en de ontwikkeling. Spreekt dit je aan en wil je je ontwikkelen tot coach in het onderwijs? Deze post-HBO opleiding geeft je een goede basis.

De opleiding is geaccrediteerd door de Stichting Post-HBO en erkend door de Landelijke Vereniging voor Supervisie en Coaching LVSC. Deze opleiding wordt ook als incompany-opleiding aangeboden.

Flyer

Programmagids

Begeleiders

Heleen Florusse info@heleenflorusse.nl
Mieke de Leeuw m.deleeuw@iris-cvo.nl

Coach-in-het-onderwijs-opleider-stichting-iris-1
Coach-in-het-onderwijs-opleider-stichting-iris-2

Doelgroep

Medewerkers die erkende of toegekende taken hebben op het gebied van begeleiding van personeel en personeelsleden ook daadwerkelijk in de school begeleiden. Om deel te kunnen nemen dien je in het bezit te zijn van een onderwijsbevoegdheid en minimaal vijf jaar werkzaam te zijn in het onderwijsveld.

Vorm

• 18 bijeenkomsten die om de twee weken plaatsvinden. De bijeenkomsten zijn van 13.30 tot 18.30 uur. Uitzonderingen hierop zijn: de eerste bijeenkomst (van 10.00 tot 18.00 uur), de tiende bijeenkomst (van 10.00 tot 18.00 uur) en de laatste bijeenkomst met eindgesprekken en diplomering (10.00 tot 18.00 uur).
  • Je organiseert met mede-cursisten minimaal 3 collegiale consultatiebijeenkomsten.
  • Je doet ervaring op in het verzorgen van individuele coachtrajecten en het begeleiden van collegiale consultatie/intervisie.
  • De totale studiebelasting is 336 uur (13 EC).

Kosten

In het cursusjaar 2017/2018 kost de opleiding € 4.495,- Daarnaast moet je rekenen op een bedrag van ongeveer € 150,- voor boeken.

Ervaringen van cursisten

Zelpha Saatrübe-Wentzell, docent Engels op het Udens College in Uden:

‘Wat ik leuk aan coaching vind, is dat je een ander kunt helpen om verder te komen.’

Aangesloten bij

RegisterLeraar-stichting-iris
P-HBO-stichting-iris
LVSC-stichting-iris

Vragen en Contact

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties over IRIS Opleiden en Ontwikkelen?
Neem dan contact op met Annemarie van Leeuwen:
a.vanleeuwen@iris-cvo.nl