International School Haarlem (ISH) officieel geopend

De International School Haarlem is op 15 november jl. officieel geopend. De basisschool afdeling telt inmiddels 69 leerlingen met 26 verschillende nationaliteiten. De docenten zijn afkomstig uit Groot-Brittannië, Zuid-Afrika en Amerika.

Na een hartelijk welkom in het Engels door Marian Schreppers, directeur primair onderwijs ISH en een Engelse toespraak van Ben Cüsters, bestuurder Salomo, kon Merijn Snoek, wethouder Onderwijs, moeilijk achterblijven. Met veel improvisatie, want hij had zich in het Nederlands voorbereid, richtte hij zich vooral ook tot de aanwezige kinderen. Hij verklaarde o.a. trots te zijn op de school die nu al zoveel leerlingen heeft en hij complimenteerde de bouwers die het oude, stoffige pand in zo’n korte tijd wisten om te toveren tot een prachtig modern onderkomen.

Hij bedankte in het bijzonder de grondleggers van dit initiatief Truus Vaes, bestuurder IRIS, en Ben Cüsters, bestuurder van Salomo die er vanaf de start voor 100% voor gingen en er het volste vertrouwen in hadden dat het ook allemaal zou gaan lukken. Inmiddels zijn voorbereidingen getroffen om ook het internationaal voortgezet onderwijs te laten starten in augustus 2018.

Ben Cüsters, Truus  Vaes, Merijn Snoek en Joyce Langenacker, wethouder economische zaken, plantten vervolgens samen een appelboompje op het schoolplein. Er werd ook een plaquette onthuld.

Alle aanwezigen, inclusief geïnteresseerde buurtbewoners kregen vervolgens een rondleiding door de school. In de gangen en klaslokalen stonden stands van de op de school vertegenwoordigde nationaliteiten. Zo waren er Egypische, Indiaase, Duitse, Deense, Engelse, Amerikaanse, Israëlische, Turkse en Poolse stands met lekkere hapjes en leuke weetjes over het land en de cultuur. Sommige leerlingen en ouders droegen traditionele kleding.
Bekijk onderstaand het bericht in het HD.

ISH-geopend