International School Haarlem

De International School Haarlem (ISH) is een initiatief van stichting IRIS, Salomo – Stichting voor Christelijk Primair Onderwijs Zuid-Kennemerland en de gemeente Haarlem.

In september 2017 is de basisschool afdeling succesvol van start gegaan. Dagelijks gaan nu 100 kinderen met 26 verschillende nationaliteiten met plezier naar school. Voordat de school permanent kan worden gehuisvest deelt de basisschool afdeling, de komende jaren het gebouw met het Eerste Christelijk Lyceum (ECL).

De International School Haarlem (ISH) start in september 2018 met de afdeling voortgezet onderwijs. De afdeling voortgezet onderwijs wordt gehuisvest in het kantoorpand aan de Richard Holkade 2, waar ook de hoogste klassen van het primair onderwijs naar toe verhuizen. Het pand aan de Schreveliusstraat 27 blijft in gebruik voor de onderbouw van de basisschool afdeling.

Deze zomer worden de ruimtes geschikt gemaakt, zodat de leerlingen aan de start van het nieuwe schooljaar kunnen worden verwelkomd. Vanaf komend schooljaar volgen zo’n 210 leerlingen internationaal basisonderwijs en 50 leerlingen internationaal voortgezet onderwijs.

Komende periode maken de gemeente en de schoolbesturen nieuwe afspraken over verdere groei van de school. Op langere termijn wordt gezocht naar een definitieve locatie voor de ISH, want zowel de Schreveliusstraat als de Richard Holkade zijn tijdelijke locaties.

ISH-logo-International-school-Haarlem-Stichting-IRIS

ISH in het kort