Opleiding Professioneel Leiderschap (OPL)

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die werkt in het onderwijs en zich verder wil bekwamen op het gebied van professioneel en persoonlijk leiderschap.

Leiding geven aan jezelf en collega’s doe je niet zomaar. Het blijkt anders en complexer dan het leiding geven aan leerlingen en aan klassen. Daar moet je dus wel wat voor doen. Deze opleiding volgen, bijvoorbeeld. IRIS beidt jaarlijks een opleidingstraject OPL aan.

Flyer

Begeleider

Ruud Jansen:
r.jansen@iris-cvo.nl
06-43 23 06 70

Ruud Jansen is interne opleider, trainer en coach van IRIS en Werkkring en al jarenlang een vertrouwd gezicht bij IRIS.

Ruud-Janssen-opleider-Stichting-IRIS-professioneel-leiderschap

Deze opleiding is voor iedereen die:

• nieuwsgierig is naar wat hij/zij nog meer kan en wil en wie hij/zij nog  meer is dan de goede docent/collega van nu;
  • wil onderzoeken of een leidinggevende rol, in projecten, werkgroepen of  als team- /sectieleider, een wenselijke en haalbare vervolgstap in de  loopbaan kan zijn;
  • wil onderzoeken of een rol in coaching en begeleiding, een wenselijke en  haalbare vervolgstap in de loopbaan kan zijn;
  • geïnteresseerd en gemotiveerd is om te investeren in zichzelf (het eigen  loopbaanperspectief) en in de schoolontwikkeling van de eigen school.

Vorm

• Er zijn 15 groepsbijeenkomsten (op donderdagen tussen 15.00 en 21.00 uur) met een tussenperiode van 2 á 4 weken.
  • Tussendoor werk je op school aan het project, maak je opdrachten, lees je literatuur en doe je onderzoekjes in en buiten je eigen school.
  • Een traject van intervisie en een vorm van collegiale consultatie maken deel uit van de opleiding.
  • Het is de bedoeling om binnen de school een critical friend te vinden.

In het cursusjaar 2017/2018 kost de opleiding € 4.495,-

Ervaringen van cursisten

‘Ik heb enorm veel geleerd over mijn eigen organisatie, maar ook over stichting IRIS en mezelf. Bij deze opleiding krijg je de mogelijkheid om de organisatie echt goed te leren kennen door de opdrachten die je meekrijgt. Door middel van theorie wordt gestimuleerd om het geleerde meteen in de praktijk te brengen. Ik heb veel interessante mensen ontmoet en veel van deze mensen mogen leren. Iedereen die de opleiding Professioneel Leiderschap volgt, staat er heel open in. Met mijn intervisiegroep, heb ik nog steeds regelmatig contact. Voor de gezelligheid, maar ook nog steeds als klankbord. Al met al een ervaring die erg waardevol voor me is geweest.’

Sofia Jouzy, docent geschiedenis / examencoördinator bij de HMB in Heemstede

Vragen en Contact

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties over IRIS Opleiden en Ontwikkelen?
Neem dan contact op met Annemarie van Leeuwen:
a.vanleeuwen@iris-cvo.nl