Ontmoeten en verbinden tijdens IRIS Onderwijsdag 2017

Met veel plezier kijken we terug op de IRIS Onderwijsdag, die de KSH op 30 oktober organiseerde. Het thema was THE FUTURE IS NOW waarbij innovatieve onderwijsmethoden centraal stonden.

Astrid Poot van de stichting Lekker Samen Klooien opende de ochtend met een vermakelijke en originele ode aan de schoonheid van het aanklooien: het werkt productief en vernieuwend om af en toe zomaar aan de slag te gaan zonder vooraf uitgedacht plan.

Michel van Ast, auteur van het boek ‘Kleppen Dicht’, hield een boeiend betoog vol goeie grappen over hoe je leerlingen effectief kunt laten leren met ICT.

Ook was er een onderwijsmarkt met diverse stands, waar zowel OP als OOP kennis kon maken met innovatieve ICT ontwikkelingen op het gebied van onderwijs, maar de dag stond vooral ook in het teken  van ontmoeten en verbinden. Het doel was dat vaksecties elkaar zouden vinden en versterken in het ontwikkelen van onderwijs binnen hun vakgebied. Hier zijn concrete afspraken uitgekomen en dat maakt de opbrengst van deze dag, met z’n 500 deelnemers, enorm waardevol. Wordt vervolgd!