Sluit dit zoekvak.

KSH valt in prijzen bij scholierendebattoernooi

Donderdag 30 november jl. streden vier teams van vier verschillende middelbare scholen uit Hoofddorp voor de titel Beste scholierendebatteam van de gemeente Haarlemmermeer. Hoewel het laatste KSH-team strijdend ten onder ging in de kwartfinale, was er toch reden voor een feestje. Yassine Khamal kreeg de talentenprijs en Anne Bosveld werd beloond met de prijs voor beste individuele debater.

Talent
Voor de tiende keer werd het debattoernooi georganiseerd door de gemeente. De afvaardiging van de KSH bestond dit jaar uit de Maatschappijwetenschappenklas 4 havo/vwo. ‘Wat spannend is het om 15 minuten na het onthullen van een stelling een debat te moeten voeren met de vaak overtuigde opponent. Na gebruik van veel dure woorden, professionele presentaties, prachtig opgebouwde argumentaties en felle interrupties kwam de jury tot het oordeel dat slechts één KSH-team door mocht naar de kwartfinales’, aldus Dianne Hoefakker, docent Maatschappijwetenschappen. ‘Helaas eindigde hier voor onze leerlingen de dapper gestreden strijd. Maar gelukkig heeft de jury wel oog gehad voor alle inspanningen en het talent van onze leerlingen. De talentprijs en de prijs voor beste individuele debater zijn dan ook meer dan verdiend door Yassine en Anne. Vol vertrouwen en enthousiasme kijken we uit naar het volgende scholierendebattoernooi.’