Solliciteren
U kunt via de website bij ons solliciteren. Wanneer u bij ons solliciteert verzamelen wij uw NAW-gegevens, geboortedatum, geslacht, alles wat in uw CV en motivatiebrief staat en eventueel foto en/of referenties. Deze gegevens verwerken wij om uw sollicitatie in behandeling te kunnen nemen, en – als u bij ons komt werken – om uw arbeidsovereenkomst te kunnen uitvoeren of als u een zelfstandige bent een overeenkomst van opdracht met u uit te voeren.
Let op: Een social media- en Google-onderzoek kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure. Dit is nodig om te kunnen waarborgen dat bij het aannemen van nieuw personeel ons imago in stand blijft. Wij zoeken hiervoor op uw naam op Google, en uw eventuele profiel op diverse social media. Dit uiteraard voor zover deze profielen openbaar zijn. Wij zullen u niet vragen om ons toegang te verlenen tot een afgeschermde social media-pagina of een connectie met ons te maken.
De sollicitatiegegevens bewaren wij tot maximaal vier weken nadat de functie is vervuld. Wij bewaren deze gegevens, zodat wij nog contact met u kunnen opnemen in het geval de functie binnen de proeftijd opnieuw vrijkomt. Wanneer we op dit moment geen functie kunnen aanbieden, maar verwachten dat er in de nabije toekomst een geschikte functie voor u vrijkomt bij ons, kunnen we – met uw toestemming – uw sollicitatiegegevens nog een jaar langer bewaren. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door ons een e-mail te sturen.
Welke persoonsgegevens verwerken wij
In het kader van de hierboven genoemde grondslagen verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
- NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats)
- Contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer)
- Geboortedatum kind;
- Geboorteplaats kind;
- Geslacht kind;
- Foto’s en video’s kind;
- Camerabeelden;
- Schoolgegevens en studievoortgang;
- Geloofsovertuiging (vrijwillig/op eigen verzoek);
- Medische gegevens (vrijwillig/op eigen verzoek/op ons verzoek);
- Persoonsgegevens op basis van websitebezoek zoals browser en geografische gegevens
- Cookie ID
- IP-adres
- Referrer-URL
- Sollicitatiegegevens:
- Contactgegevens
- Geslacht
- Geboortedatum
- Overige inhoud CV
- Inhoud motivatiebrief
- Eventuele opgegeven referenties
- Foto
- Overige persoonsgegevens die u zelf aan ons verstrekt.
Het is niet zo dat we altijd alle gegevens van u gebruiken. Vaak is dit maar beperkt tot een aantal van de bovengenoemde soorten gegevens. Welke gegevens we precies van u verzamelen en gebruiken, hangt af van het doel waarvoor we de gegevens verwerken. Wij bewaren uw gegevens voor zolang als dat noodzakelijk is.
Hoe gaan wij om met uw persoonsgegevens?
Bij het verwerken van de persoonsgegevens gaan wij altijd uit van noodzakelijkheid, wij zullen niet meer persoonsgegevens verwerken dan noodzakelijk is om onze rechten en plichten als onderwijsinstelling na te komen. Dit betekent ook dat de persoonsgegevens niet zullen gebruiken voor andere doeleinden dan wij in deze toelichting noemen.
In een aantal gevallen zijn wij, zoals eerder aangegeven, verplicht om persoonsgegevens van het kind te delen met andere organisaties. Dit zijn onder andere DUO, leerplicht, de onderwijsinspectie, GGD/arts, samenwerkingsverband en accountant.
Wij kunnen commerciële derde partijen verzoeken om te ondersteunen bij het verwerken van de persoonsgegevens voor de eerdergenoemde doeleinden. Denk hierbij aan applicaties om kinderen in de les te ondersteunen, een administratiesysteem waarbij de persoonsgegevens niet op ons eigen netwerk worden opgeslagen, maar bij een andere organisatie of een lesroosterprogramma. Dit gebeurt altijd in opdracht en onder de verantwoordelijkheid van Stichting IRIS. Met deze organisaties sluiten we overeenkomsten af, waarin o.a. is vastgelegd welke persoonsgegevens er verwerkt worden en hoe deze persoonsgegevens beveiligd worden.
Wij zullen de persoonsgegevens niet delen met commerciële derde partijen voor andere doeleinden. Ook zullen wij de persoonsgegevens nooit verkopen of verhuren aan derde partijen.
Wij gebruiken systemen waarin persoonsgegevens zoveel mogelijk versleuteld opgeslagen worden en alleen die medewerkers kunnen bij de persoonsgegevens, die dat ook voor de uitvoering van hun werk nodig hebben. Daarnaast bewaren wij de persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is. Wij hanteren hiervoor verschillende bewaartermijnen die wettelijk geregeld en vastgesteld zijn. Als u er belangstelling voor heeft, kunnen wij u een overzicht geven van de bewaartermijnen die wij hanteren.
Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij nemen daarom passende technische en organisatorische maatregelen met betrekking tot de persoonsgegevens die wij verwerken, tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals onbevoegde kennisname, aantasting, wijziging of verstrekking van de persoonsgegevens).
Wij nemen in ieder geval de volgende maatregelen:
- Autorisatie: slechts enkele bevoegde medewerkers hebben toegang tot uw persoonsgegevens en de gegevens van uw kind.
- SSL-verbinding: we hanteren een beveiligde internetverbinding.
- Logging: wij maken gebruik van logging. Dat betekent dat wij precies bijhouden wie wat met uw persoonsgegevens doet.
- Tweefactorauthenticatie: wij maken gebruik van dubbele toegangsbeveiliging.
- Software: persoonsgegevens worden alleen gebruikt met veilige software.
- Wachtwoordbeleid: wij hanteren een strikt wachtwoordbeleid.
- Encryptie: persoonsgegevens worden zoveel mogelijk versleuteld verstuurd.
- Pentest: om zwakke plekken te ontdekken laten we regelmatig testen uitvoeren naar de beveiliging van persoonsgegevens en andere bedrijfsgevoelige gegevens.
Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen
Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens aan andere bedrijven of instellingen verstrekken, omdat:
- Wij hen hebben ingeschakeld om ons te ondersteunen.
- Dat nodig is om de overeenkomst met u uit te voeren.
- Wij hier een gerechtvaardigd belang bij hebben.
- Wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).
De volgende categorieën van derden verwerken uw persoonsgegevens:
- Onze ICT-dienstverleners waaronder onze website-beheerder.
- Digitale verzenddiensten voor het versturen van berichten of e-mails.
- Onze cookie-dienstverleners.
Om onze diensten te kunnen verlenen, kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan partijen die zijn gevestigd buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Wij doen dit alleen indien er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van persoonsgegevens. Dit betekent bijvoorbeeld dat we een modelovereenkomst van de Europese Commissie gebruiken of afspraken maken over de omgang met persoonsgegevens.
Welke rechten heeft u?
U heeft een aantal rechten als het gaat om persoonsgegevens. Deze rechten zijn in de wet vastgelegd.
U heeft de volgende rechten:
- Recht op inzage: U heeft het recht de persoonsgegevens die wij van hen verwerken, in te zien.
- Recht op rectificatie: U heeft het recht de persoonsgegevens die wij van u verwerken, te corrigeren of aan te vullen, indien deze onjuist of onvolledig zijn.
- Recht van bezwaar: U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en tegen direct marketing.
- Recht op verwijdering: U kunt ons verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen.
- Recht om uw toestemming in te trekken: Indien u ons toestemming heeft gegeven om persoonsgegevens te verwerken, dan kunt u deze toestemming op ieder moment intrekken.
- Recht op overdraagbaarheid van gegevens: Indien het technisch mogelijk is, heeft u het recht om de persoonsgegevens die wij van u verwerken te laten overdragen naar een derde partij.
- Recht op beperking van de verwerking: In sommige gevallen kunt u ons verzoeken om het verwerken van uw persoonsgegeven (al dan niet tijdelijk) te beperken.
Bij uw verzoek kunnen wij u vragen om u te identificeren. Wij vragen hiervoor gegevens op om er zeker van te zijn dat u de juiste persoon bent aan wie de persoonsgegevens toebehoren.
Wij zullen in principe binnen een maand aan uw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter met twee maanden worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke privacyrechten of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Indien u één van uw rechten wilt uitoefenen, dan kunt u dat kenbaar maken via scholen@ictrecht.nl
Klacht indienen
Als u vragen heeft, of een klacht in wilt dienen over het gebruik van uw persoonsgegevens, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onderaan deze privacy- en cookieverklaring. Wij pakken elke vraag en klacht intern op en communiceren hierover met u. Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Wij kunnen deze privacy- en cookieverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen ook apart aan te kondigen.